فقه ابزاری برای اداره جامعه
1. انسان ازقبل از ولادت تا بعد از ممات احوالی دارد و این احوال شامل احوال فردی و زندگیشخصی اوست و نیز شامل احوال اجتماعی و زندگی ی و اقتصادی و اجتماعی و بقیهیشؤون اوست. تکلیف و سرنوشت همهی اینها در فقه معلوم می شود.
2. امام بزرگوار (ره)،فقه شیعه را از دورانی که خود در تبعید بود، به سمتِ فقه اجتماعی و فقه حکومتی وفقهی که می خواهد نظام زندگی ملت ها را اداره کند و باید پاسخ گوی مسائل کوچک وبزرگ ملت ها باشد، کشاند.
3. تخصّصی شدن در کنارمنافعی که دارد، مضارّی هم دارد. برخی از علوم بین رشتهای و مانند اینها برایاین است که این نقص ها را جبران کند.
4. فقه ما از طهارت تادیات، باید ناظر به اداره یک کشور، اداره یک جامعه و اداره یک نظام باشد. [یعنی]شما حتى در باب طهارت هم که راجع به ماء مطلق یا فرضاً ماء الحمام فکر مىکنید،باید توجه داشته باشید که این در یک جا از اداره زندگى این جامعه، تأثیرى خواهدداشت.
اربعین؛ فراخوان جهانی برای وحدت در مقابل ظلم
فقه ,اداره ,یک ,احوال ,ها ,اجتماعی ,اداره یک ,اجتماعی و ,و زندگی ,فقه ابزاری ,ملت ها ,برای اداره جامعه
درباره این سایت