محل تبلیغات شما

فقه ابزاری برای اداره جامعه

1. انسان ازقبل از ولادت تا بعد از ممات احوالی دارد و این احوال شامل احوال فردی و زندگیشخصی اوست و نیز شامل احوال اجتماعی و زندگی ی و اقتصادی و اجتماعی و بقیه‌یشؤون اوست. تکلیف و سرنوشت همه‌ی اینها در فقه معلوم می شود.

2. امام بزرگوار (ره)،فقه شیعه را از دورانی که خود در تبعید بود، به سمتِ فقه اجتماعی و فقه حکومتی وفقهی که می خواهد نظام زندگی ملت ها را اداره کند و باید پاسخ گوی مسائل کوچک وبزرگ ملت ها باشد، کشاند.

3. تخصّصی‌ شدن در کنارمنافعی که دارد، مضارّی هم دارد. برخی از علوم بین ‌رشته‌ای و مانند اینها برایاین است که این نقص ها را جبران کند.

4. فقه ما از طهارت تادیات، باید ناظر به اداره یک کشور، اداره یک جامعه و اداره یک نظام باشد. [یعنی]شما حتى در باب طهارت هم که راجع به ماء مطلق یا فرضاً ماء الحمام فکر مى‌کنید،باید توجه داشته باشید که این در یک جا از اداره زندگى این جامعه، تأثیرى خواهدداشت.

5. قم و دیگر حوزه‌ها، از تحولات عالم نبایستی برکناربمانند. کسانی که تدبیر امور حوزه را در دست دارند باید فکری بکنند و ترتیبی دهندکه طلاب در جریان مسائل عالم قرار بگیرند. برای این که یک رکن مهم برای فتوا،اطلاع از موضوع است.

اربعین؛ فراخوان جهانی برای وحدت در مقابل ظلم

اربعین ایستگاه رسانه‌ای اسلام برای تمام بشریت

محیط مناسب اخلاقی در رأس حقوق عامه است.

فقه ,اداره ,یک ,احوال ,ها ,اجتماعی ,اداره یک ,اجتماعی و ,و زندگی ,فقه ابزاری ,ملت ها ,برای اداره جامعه

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Carl's receptions deapawealqui pepateme فارسی مگ synchlustpanhy تمدید مهلت ثبت نام مرزنشینان تا اخر سال 1396 نمایندگی ام دی اف زنجان بواسیر یا هموروئید چیست و راه های درمان بیماری هموروئید یا بواسیر کاغذکنان زیبا راه اندازی سیستم تبادل لینک هوشمند | مجانی